W dniu 29 września 2017 roku zawarta została umowa na stałą obsługę w zakresie utrzymania czystości w obszarze pasa drogowego w następstwie zdarzeń drogowych pomiędzy Agencją Zabezpieczenia Dróg Sp. z o.o. a Powiatowym Zarządem Dróg w Żywcu. Począwszy od dnia dzisiejszego Agencja Zabezpieczenia Dróg Sp. z o.o. przejmie działania w zakresie:
- Ustalanie sprawców uszkodzenia bądź zniszczenia mienia publicznego w zdarzeniu drogowym.
- Utrzymanie porządku na drogach i ich poboczach po zdarzeniach drogowych, w tym:
- Czyszczenie polegające na odsysaniu niebezpiecznych płynów rozlanych na jezdni w wyniku wypadku,
- Zamiatanie pozostałości stałych pochodzących z wyposażenia pojazdów, nie biodegradowalnych, rozrzuconych na obszarze pasa drogowego,
- Mycie nawierzchni roztworami wód oraz preparatami powierzchniowo-czynnymi lub biologicznymi środkami czyszczącymi,
- Usunięcie rozsypanych lub rozlanych ładunków przewożonych przez uczestników ruchu drogowego.
- Ustalanie rozmiaru zniszczeń poprzez przygotowanie raportu wraz z dokumentacją fotograficzną.
- Przekazywanie dokumentacji wykonanych prac do Powiatowego Zarządu Dróg w Żywcu.
Wszelkie informacje na temat zdarzeń drogowych i usuwania ich skutków należy od dnia dzisiejszego zgłaszać pod numerem 32 700 77 88 lub 535 104 933.